Recenzie - Starters de Lissa Price

O fata trebuie sa faca o alegere cumplita. Parintii ei? Morti. Fratele ei? Bolnav. Salvarea? Este posibila... Cu pretul de a fi altcineva! In cine poate sa aiba incredere? In nimeni.

Bine ati venit intr-un Los Angeles al viitorului! Un razboi biologic a decimat populatia de varsta medie. Au supravietuit doar cei care apucasera sa fie vaccinati: tinerii si batranii. Callie, in varsta de saisprezece ani, descopera Banca de Corpuri unde adolescentii isi inchiriaza trupurile adultilor instariti ce isi permit luxul de a redeveni tineri. Dar neurochipul ei functioneaza gresit, iar Callie ajunge sa afle lucruri pe care nu trebuia sa le stie si ia cunostinta de planul diabolic al Bancii de Corpuri...

Recenzie: Prima data am vazut aceasta carte pe goodreads si cum suna foarte bine, arata la fel de bine si mai era si ceva original pe deasupra m-am hotarat sa o citesc cat mai repede. Iar cand am aflat ca editura Trei o va publica la noi n-am putut decat sa ma bucur si mai tare.

Starters anunta o lectura interesanta, intriganta, plina de secrete, cu un personaj principal puternic si cu o lume realista si totusi a viitorului, nu neaparat din punct de vedere al tehnologiei, dar si pentru ca acum batranii puteau redeveni tineri, contracost si cu o infatisare noua. Destul de convenabil pentru ei, dar oare era asa bine si pentru donatori, tinerii care-si ofereau trupurile? Mai ales ca unii batrani chiar se purtau ca si cum isi luau o masina noua, ceea ce m-a cam enervat. As fi vrut sa le tabacesc putin fundurile si sa-i intreb daca lor le-ar fi convenit sa le ia cineva corpul si sa-si faca de cap.

Callie e nevoita sa devina donatoare pentru ca starea de sanatate a fratelui sau mai mic devine din ce in ce mai rea si ramasi fara parinti nu pot face prea multe. Chiar daca totul pare usor si la primele doua inchirieri totul functioneaza, a treia merge prost. Se pare ca-n cazul acesta n-a mai fost a treia e cu noroc, ci au inceput problemele. Atunci cand cipul incepe sa aiba "dureri de cap" Callie isi da seama ca ajunsese intr-o lume diferita, cea a celor bogati *si batrani* care se distrau, bucurandu-se de a doua tinerete. Dar printre ei sunt si adolescenti normali, ca Blake. Si chiar daca pentru moment, dupa ce se obisnuieste cu noua viata, lucrurile incep sa mearga bine, desi totul e anormal si ciudat, nimic nu pare ceea ce e. Senatorul e bun sau rau? Blake e doar un adolescent ce vrea sa se distreze sau are si alte secrete? Se poate increde Callie in prietenii chiriasei sale? Si cine-i Batranul de care vorbeste toata lumea?

N-am sa va mai povestesc pentru ca altfel voi nu mai aveti ce sa aflati singuri, dar va pot spune ca aceasta carte e foarte bina scrisa, e plina de suspans, de replici uneori amuzante, alteori acide, de personaje bine conturate, are destule intorsaturi de situatie si atunci cand crezi ca lucrurile se stabilizeaza un pic se intampla ceva si iar o iau razna, din ce in ce mai rau. Iar finalul e... culmea. Te face sa vrei urmatorul volum cat mai repede. Eu va recomand cartea asa ca puneti manutele pe ea si cititi-o!

Nota mea: 5/5