Recenzie film: 50 de umbre ale lui Grey

Hey guys! Ieri am reușit, prin bunăvoința Juliei și Ro Image să ajung la filmul care a creat atâta agitație de la apariție și până în prezent. Părerea mea despre film este subiectivă și nu conține spoilere :)

Bun așa. Am mers la Hollywood Multiplex, am reușit să primim locuri acceptabile și am așteptat să înceapă filmul, în timp ce sala se umplea. N-am mai văzut niciodată un film într-o sală atât de plină, deci a fost o premieră. Mă pregătisem de acasă cu din alea acre pentru orice măgar sau măgăriță care avea să stea pe facebook, să se joace candy crush, sau să râdă prostește, dar n-a fost cazul, din fericire. Oamenii au fost cumsecade, au râs când era cazul, dar în mare, au venit la film având cei 7 ani de-acasă.

Filmul a început cu un Grey alergând. Trebuie să menționez că am citit cartea, dar nu-mi mai amintesc detaliile. Nu știu cum începe, nu știu cum se termină, nu știu dacă în carte îi spune o anumită replică, iar în film nu, așa că am eliminat din minte faptul că am citit cartea și m-am concentrat strict pe povestea din film.

M-am ferit până acum de orice încercare de a defini atitudinea lui Christian. Abuziv, obsedat de control și totuși simpatic, șarmant, sexy, misterios, toate cele. Este un personaj interesant, dar, deși nu sunt de acord cu acest tip de relație controlată, fiind o fire mult prea liberă, trebuie să admit că mulți și multe caută de bunăvoie să se implice într-o astfel de relație, din diferite motive, care îi privesc strict pe ei și nu sunt de contestat în contexte exterioare. Anastasia se poate să fi văzut în Christian un om puternic, dur, senzual, dar nu discutăm aici motivele Anastasiei. Cei doi formează un cuplu frumos. Mi-au plăcut scenele de dialog, a fost un schimb amuzant, un joc plăcut. De altfel, dacă excludem obiceiurile sexuale ciudate ale lui Grey, filmul ăsta nu este decât un film romantic obișnuit, în care ea este o tipă drăguță și timidă care se îndrăgostește de bogătașul misterios și cu secrete din alea dark. Și poate că e dragoste reciprocă. Tocmai de aceea filmul ăsta nu este doar o romanță, pentru că bogătașul misterios este torturat de demoni care s-au înfiripat adânc în subconștientul lui, Christian este un om tulburat, un om cu un trecut straniu, care l-a marcat profund (fifty shades of fucked up). Acțiunile îi sunt motivate, până la un anumit punct. Aici mă bucur că au fost scoase unele scene din carte și că latura aceea de-a dreptul obsedată de control, care m-a enervat teribil, nu s-a văzut foarte mult în film.

Cât despre actori, pot spune că Dakota Johnson interpretează o Anastasia perfectă și mă bucur că a fost aleasă pentru acest rol. Este exact așa cum trebuie, timidă, simpatică, blândă și în același timp, puternică, inteligentă și curajoasă. Jamie Dornan este interesant de urmărit în acest rol. L-am văzut în mai multe filme, însă nu ca personaj principal, dar cred de data aceasta s-a depășit, a adăugat ceva personajului. Christian nu a fost atât de intens și întunecat cum este în carte (damn it, iar compar!) ci a luminat puțin personajul. Din punctul meu de vedere, a fost un plus.

Circulă pe internet două păreri despre film: A fost super și a fost super prost. Eu cred că se situează undeva la mijloc. Avem încă mentalitatea aceea românească de pudici și categorisim un film erotic ca fiind fără doar și poate, porno. Cu Nymphomaniac n-a fost niciun fâs, așa că de unde indignarea asta privitoare la Fifty Shades?  Societatea și libertatea de exprimare se dezvoltă constant și totuși, îmi pare că rămânem pe loc, nu suntem capabili să vedem un film drept ceea ce este.

Ideea este că mulți resping din start acest film, după multele articole apărute pe internet. Nu mi se pare corect. Vă aduceți aminte de Twilight? Sunt sigură că și haterii de pe atunci l-au văzut cel puțin o dată până în ziua de azi :) Sfatul meu? Mergeți la Fifty Shades of Grey dacă vreți, uitați-vă la film, bucurați-vă de el și nu vă mai lăsați influențați de prejudecăți, de părerile altora. Dacă vă place, ok, dacă nu, tot ok.

Voi ați văzut filmul? Ce părere aveți?