RECENZIE - Al Cincilea Val (Al Cincilea Val #1) de Rick Yancey

O invazie extraterestra distruge omenirea in patru Valuri succesive de nenorociri. Dar Al Cincilea Val este cel mai periculos, pentru ca de data asta putinii pamanteni ramasi in viata nu stiu nici macar ce ii ameninta, cu atat mai putin cum sa infrunte pericolul. Cassie, o adolescenta curajoasa de 16 ani, are o singura dorinta: sa isi salveze fratiorul – iar pentru asta nu se da in laturi de la nimic.

Inaintea atacului, Ben Parish era un baiat obisnuit, dintr-un liceu obisnuit. Acum este soldat si se vede obligat sa aleaga intre a avea incredere si a deznadajdui, intre a se supune si a se razvrati, intre a-si face datoria si a-si salva prietenii, intre viata si moarte.

Romanul lui Rick Yancey este diferit de orice carte sau film despre extraterestri la care va puteti gandi. Al Cincilea Val este cu mult mai inspaimantator. Poate pentru ca pare atat de plauzibil. Mai aproape de noi decat am vrea sa credem. Un roman fascinant, indraznet, o capodopera a SF-ului modern.

Al cincilea val este o carte oferita de librarie online Libris, pentru recenzie
Ca s-o spun de la inceput - cartea asta a fost nebuna rau si in niciun caz nu mi-as fi imaginat tot ce s-a intamplat. N-as fi putut sa ghicesc, pentru ca s-au intamplat prea multe si e ceea ce vrei si ce nu vrei, ce visezi si de ce ti-e cel mai frica!

O sa incerc sa fac o recenzie coerenta, care va fi probabil si cam scurta, pentru ca nu vreau deloc sa ofer spoilere. Cred ca unul din elementele importante ale acestui roman e misterul, asa ca nu vreau sa-l stric pentru voi. Insa va zic sa v-asteptati la o carte extrem de complexa, atat pentru ca are o multime de pagini, dar si pentru ca se intampla extrem, dar extreeeem de multe lucruri.

De obicei reusesc cat de cat, pe la jumatatea unui roman, sa-mi dau seama cam cum se va termina, dar la acesta nu mi-a iesit deloc. Atat din cauza firului narativ care m-a ametit, de-am ajuns sa-mi alerg proprii ochi prin cap, din cauza suspansului si actiunii, ce mi-au facut pulsul saracul sa-si ia picioarele la spinare, dar si pentru ca avem mai multe perspective. Dar nu va zic cine mai vorbeste in afara de Cassie. Asta trebuie s-aflati voi!

Spuneam mai sus ca aceasta carte e ceea ce visezi, dar si de ce ti-e cel mai frica, pentru ca imi plac romanele puternice, realiste, care-mi pun mintea la incercare si mi-o provoaca, dar in acelasi timp mi-e teama, gandindu-ma, ca vreodata ceea ce-am citit ar putea deveni realitate. Pentru ca scriitura e extrem de realista, personajele sunt foarte bine conturate, actiunea e dozata si nimic nu e tratat superficial. Uneori chiar am avut impresia ca e prea real.

In niciun caz n-as recomanda romanul acesta cuiva care nu vrea actiune cu duiumul, suspans de sa nu-l poata lasa din mana si multe momente mai hard. Nu e o carte amuzanta, desi sunt mici momente, sau romantica, desi e si ceva p-acolo, sau care sa trateze lucrurile in mod superficial. E o carte puternica, dura, cu o Cassie foarte sigura pe ea, independenta si care ar face orice sa-si atinga scopul. Problema e ca si ceilalti vor acelasi lucru...

Nu pot sa zic ca Al cincilea val m-a dat pe spate sau ca m-a impresionat asa tare, tinand cont c-am auzit laude de peste tot, insa a fost destul de interesant, nebunesc si bun, cat sa ma faca sa vreau sa citesc si continuarea.
Daca nu puteti astepta traducerea volumului 2, puteti gasi cartea la sectiunea carti in engleza pe librarie online Libris

Sunt placut surprinsa de alegerea Editurii Art . Unele carti dintre cele traduse chiar mi le doream si la noi.