RECENZIE - Oraşe de hârtie de John Green

Lumea se răstoarnă cu doar câteva săptămâni înainte de terminarea liceului: Margo reapare în viaţa lui Quentin. În toiul nopţii, îmbrăcată în costum de ninja, gata pentru o nouă aventură. Extravagantă, frumoasă, imprevizibilă şi independentă, Margo l-a fascinat dintotdeauna pe Quentin. Îndrăgostit iremediabil de ea, o urmează orbeşte, încântat să ia parte la planurile jucăuşe şi vindicative ale ingenioasei Margo.

Numai că fata dispare iar. De data aceasta definitiv. Margo, fata visurilor care a fost întotdeauna o enigmă, acum devine un mister. Pentru Quentin. Care nu mai găseşte nimic altceva decât indicii… lăsate de ea pentru el. De aceea, decide să le urmeze.

Oraşe de hârtie a fost un roman diferit fata de ce-am mai citit de la John Green si mi-a placut. Zic ca e diferit deoarece n-a fost ca Sub aceeasi stea si nu m-a intors pe dos sau nu m-a facut sa meditez foarte mult dupa ce-am terminat-o. N-a fost nici ca De 19 ori Katherine, care mie nici macar nu mi-a placut si mi s-a parut cea mai slaba carte a lui, desi unii cititori o iubesc. Iar faptul ca e comparata cu Cautand-o pe Alaska pe mine cumva ma face sa rad. Da, e tot despre un baiat ce pleaca in cautarea fetei, dar motivele sunt diferite, intamplarile si evenimentele ce-au avut loc pana in acel punct sunt diferite, fetele sunt diferite, finalurile si povestea sunt diferite. Dar asta nu inseamna ca este o copie.

Nu va vorbesc despre plot si nici nu va spun ce se intampla, dar o sa va zic va finalul a fost neasteptat, dar neplacut. Asteptam cu totul altceva si m-a lasat cam... nesatisfacuta, sa zic asa. Iar Margo, ca personaj, a fost mai interesanta si mai placuta de la distanta.

Toate celelalte personaje au fost dragute si dialogurile chiar au fost amuzante uneori, iar alteori doar au mai spart putin din blocurile de descriere si au mai aerisit romanul. Pentru ca sincer accentul in cartea asta nu e pun pe personaje, ci pe actiune si suspans. Asa ca n-o sa vedeti ca-n celelalte romane ale lui Green cine stie ce caracterizari sau monologuri  sau pur si simplu personajele puse in centrul atentiei.

Recomand romanul acesta celor ce vor actiune, suspans, actiune si suspans. E ca o cautare de comori, cu tot felul de indicii si un fel de cursa inversata. Si repet, nu-l cititi daca vreti ceva focusat pe personaje, emotii si vreo poveste de dragoste. E ceva diferit atat ca roman in sine, dar si diferit de ce-a scris John Green. Asa ca nu mai comparati cartile lui intre ele, pentru ca fiecare ofera ceva diferit, si cititi-l cu mintea deschisa si fara sa asteptati sa fie o copie a ceva.