Recenzie Seria Crossfire de Sylvia Day

„Gideon Cross a intrat in viata mea ca un fulger in intunericul noptii - impresionant si stralucitor, fierbinte si nelinistitor. Am fost atrasa de el, asa cum nu mi s-a mai intamplat vreodata in viata. Tanjeam dupa atingerea lui ca dupa un drog, chiar stiind ca ma secatuia de puteri.  Eram un suflet chinuit, iar el a patruns cu atata usurinta in cele mai adanci ascunzisuri ale inimii mele... Caci Gideon stia. Era bantuit de propriii demoni. Si fiecare a devenit pentru celalalt oglinda care ii reflecta cele mai profunde rani... si dorinte. Legaturile cu care m-a cuprins dragostea lui m-au transformat cu totul, si m-am abandonat in intregime lui, dorindu-mi doar ca trecutul nostru intunecat sa nu distruga pentru totdeauna singura sansa la fericire pe care o gasisem in sfarsit...“









Gideon Cross. Barbatul visurilor mele - frumos si perfect pe dinafara, ranit si torturat pe dinauntru. O flacara stralucitoare si arzatoare care imi parjoleste trupul cu cele mai intunecate placeri. Nu pot sa stau departe de el. Nu vreau s-o fac. El este obsesia mea... dorinta mea... este al meu.
Suntem doua fiinte cu un trecut violent, care indraznesc sa spere la un viitor impreuna. Intre noi, totul este prea dificil, prea dureros... cu exceptia clipelor cand este pur si simplu perfect - acele momente cand foamea fizica si dragostea disperata ne arunca in cea mai frumoasa nebunie.
Suntem legati de o pasiune care ne poarta dincolo de limite, spre cea mai dulce si periculoasa obsesie...
Seria Crossfire a fost publicata pana in prezent in 40 de tari, devenind unul dintre cele mai mari succese comerciale din lume. Un numar de 12 milioane de exemplare s-au vandut la nivel mondial! Primul volum, Atractia, a fost publicat in martie 2013 la editura Litera.


Seductie. Inlantuire. Implinire. Eva si Gideon infrunta demonii trecutului si accepta consecintele dorintelor lor obsesive.
„Din clipa cand l-am intalnit pentru prima data pe Gideon Cross, am recunoscut in el ceva dupa care tanjeam. Ceva ce era irezistibil pentru mine. Dar am vazut si sufletul periculos si ranit din interior – atat de asemanator cu al meu – de care am fost atrasa fara putinta de scapare. Aveam nevoie de el asa cum aveam nevoie de bataile inimii mele. Nimeni nu stie cat de mult a riscat pentru mine. Cat de amenintata am fost sau cat de intunecate si periculoase vor deveni umbrele din trecutul nostru. Inlantuiti de propriile secrete, am incercat sa sfidam soarta. Ne-am facut propriile reguli si ne-am abandonat complet posesiunii depline...“
Seria Crossfire a fost publicata pana in prezent in 40 de tari, devenind unul dintre cele mai mari succese comerciale din lume. Cartile au fost vandute in 12 milioane de exemplare la nivel mondial.
Primele doua volume, Atractia si Revelatia, au aparut anul acesta la editura Litera.


My opinion:

Seria asta putea fi una buna, parerea mea, daca autoarea se concentra sa spuna povestea in doar 3 volume. E aceea serie care incepe bine si se termina mai putin bine. Doar sa o luam cu inceputul.


Primul volum:

L-am devorat! Pur si simplu l-am mancat pe paine. Am inceput sa citesc carte pe la ora 10 dimineata, am terminat-o la ora 3, la ora 3 jumătate m-am apucat din nou de ea pana la ora 6, am dormit pana la ora 13 si dupa am terminat-o din nou. De doua ori in 2 zile. Nu cred sa fii facut o carte asa vreodata. Atat de buna a fost.

  N-o sa te mint. Vreau sa snopesc in bataie orice barbat care te-a avut – iar tu o da fii destul de desteapta incat sa-i tii departe din calea mea..”

Mi-a placut enorm de mult pentru ca mereu ma tinea in priza, mereu ma facea sa vreau mai mult. Eram deja prinsa in lumea Evei si a lui Gideon. De la intamplari, la personaje, la locuri si evenimente, totul a fost perfect. Chiar si scenele de sex. Mult mai captivante si mai…placute de studiat decat altele.


Autoarea are un scris exceptional. Felul cum descrie fiecare particica din sufletul personajului, fiecare particica din locul si evenimentul respectiv, te face sa traiesti momentul si sa te transpuna, pe tine, fizic si mintal in carte. Mai rar asa ceva. Si chiar daca nu iti place acest gen de carte, sau ai citit cartea si nu iti place continutul, nu poti sa contesti scrisul autoarei. Nu cred ca poate face nimeni asa ceva.
Mereu imi trece prin cap, cand citesc astfel de carti sau mai bine zis cand citesc orice fel de carte, cum ia venit la autor sau autoare inspiratia pentru a scrie o astfel de poveste. Di ce s-a inspirat, a trait ceva pentru a putea scrie chiar in halul asta si chiar atat de realistic. Si sa nu va aud, ca da, Fifty Shades of Grey… Nu zic ca nu a citit cartea, insa aceasta este foarte diferita de ce reprezinta Fifty. Si poate ca asta reprezinta esenta in plus.

„ Pur si simplu, asa mi-e mai usor sa fac fata nevoilor tale sexuale insatiabile.”


Apoi, ce sa mai zic de presonaje. Doamne, bine sunt constuita pentru lumea lor roz si neperfecta. Eva… Blonda si miniona. Perfectiune si neperfectiunea in acelasi timp. Parca e o persoana reala, prinsa de autoare si pusa in carte si lasata sa actiunea asa cum ii dicteaza inima si mintea.  Puternica si slaba, si ce sa mai zic de simtul umorului. Doamne… femeia asta ii perfecta si de nu vrea sa fie.

„ Iubita mea prefera mijloacele de transport, in locul paturilor.”

Gideon… Nu stiu daca mi-as dori sa fiu cu un asemenea barbat. Chiar daca in carte spune ca are parul mai lung, nha… eu tot cum vreau eu mi-l imagineze. I.m a bad girl, i know…E prea dominat de demoni si plin de dracusori pe amandoi umeri ai sai pentru a putea sta cu el. Insa, stii cum se zice, ce e al tau e pus deoparte. Mereu va aexista o persoana care iti va zduncina lumea si tot ceea ce reprezinti tu. Gideon e frumos, sexy, bad guy, plin de bani. Dar se pare ca asta nu e deajuns pentru unele femei, cum ar fi Eva. Ea vrea mai mult si mereu va dori mai mult. Amandoi doresc lucruri imposibile din partea lor si e interesant de vazut parcursul pe care il au pentru a obtine acel imposibil.

Al doilea volum:

„ Tu esti demonul?am intrebat, tarandu-ma sper el.
Ingeres, cand te uiti asa la mine, sunt orice vrei tu sa fiu.”

Chiar a fost un soc pentru mine volumul doi. Asta in materie de evenimente cat si povestea in sine. De multe ori astepti ca al doilea volum sa fie mult mai bun decat primul, ceea ce e prefect normal… Insa, deja pentru cititorii inraiti ca si noi, nu ne mai suprinde asa de tare cand lucrul asta nu se intampla. Dar pe mine ma zdruncinat cat de cat treaba asta. Asteptarile mele au fost ridicate asa de sus de catre primul volum, incat am fost sigura ca o sa mananc la propriu al doilea volum. Iar asta a fost socul cand nu am facut asa ceva. Nu zic ca nu mi.a placut, insa nu se compara cu primul volum.
Scrisul autoarei nu s-a schimbat ceea ce ii un bonus pentru mine. S-au schimbat insa felul cum au fost spuse. Nu zic ca s-a grabit sa spuna toata cartea, insa ceva din felul ei nu ma mai atras asa de mult. Poate povestea e mai mare decat am crede noi, si e nevoie de cateva zile mai plictisitoarea pentru a ajunge la subiectul bomba. Parerea mea…

 „ Doar mort o sa-mi iau mainile de pe ea. Gaseste un alt mod de a ne rezolva probeleme!”

„ Pentru noi, durerea si placerea se exclud reciproc.”

„ Esti cel mai mare risc pe care mi l-am asumat vreodata, imi spuse, sarutandu-ma usor. Si cea mai mare recompensa.”

Ce mi-a placut la acest volum, a fost extinderea povestii. Avem parte de personaje noi, de explorarea altor unghiuri ale reletiei Evei cu Gideon. Mi-a placut ca a adus o parte si din trecutul celor doi in prezentul lor comun, pentru ca asa se intampla in viata reala cand nu poti sa lasi trecutul sa fie trecut.
Brett este un personaj pe care mi-ar placea sa il vad din ce in ce mai mult.  Chiar daca nu e benefic relatiei celor doi si mai ales Evei, pot sa zic ca e benefic pentru cititor. Mai iesim din monotonie.

 „ Nu mai slefuiesc nimic, am spus eu, pentru ca daca o mai tin tot asa, o sa ajung sa te implor. Si daca nu ma cunosti indeajuns de bine incat sa nu-ti dai seama ca ma ranesti, atunci o simpla scrisoare n-o sa ne rezolve problemele.
Sunt disperata dupa tine. Sunt total nefericita fara tine. Ma tot gandesc la weekend, la orele pe care le-am petrecut impreuna, si nu-mi vine in minte nici un lucru pe care sa nu-l fac, numai sa fii la fel ca atunci. Tu insa iti petreci timplu cu EA, desi eu sunt singura, in a patra noapte fara tine.
Si chiar daca stiu ca ai fost cu ea,vreau sa-ti cad in genunchi si sa te implor sa-mi arunci cateva firimituri. Macar o atingere. Un sarut. Un cuvant bun. In halul asta m-ai facut se slaba.
Si ma urasc ca sunt asa. Urasc faptul ca tanjesc in halul asta dupa tine. Urasc faptul ca sunt atat de obsedata de tine.
Urasc faptul ca te iubesc.
Eva”

Imi place ca personajele principale nu au stagnat, ci au evoluat. Am avut parte in acest volum de mai multa cunoastere din partea Evei, mai bine zis o deschidere, pentru o intelege si mai bine.
Plus, ce mi-a placut enorm si enorm de mult, ca i-am cunoscut prietenii cei mai buni a lui Gideon. Asta chiar a fost o surpriza. Sa vad ca iese din tiparul pe care toata lumea la catalogat si i la atribuit inca din primul volum.
 
Socul… socul a fost finalul si inca nu pot sa imi revin. Chiar nu ma asteptam la asa ceva si cred ca nimeni nu se astepta la asa ceva. Cu finalul ala autoarea, in opinia mea, a intrat in cartea recordurilor pentru cel mai bun final al volumului doi. Good Job for that! Still in shock! :)


Al treilea volum:

Ei si ajungem la partea mai neplacuta. Chiar nu vreau sa arunc cu noroi in acesta serie sau sa fiu negativa la adresa ei, insa la modul cum a inceput, e foarte dezamagitor cum se termina. Si in plus, boom, bomba, NU SE TERMINA! Credeam ca volum trei va fi ultimul si ma pregatesc mintal pentru o super buna carte, pe cand acolo am parte de un volum plin numai cu scene de sex la fiecare 3 pagini. Ce e prea mault e prea mult.
Iar faptul ca Gideon si Eva se casatoresc nu ajuta deloc. Sorry pentru spoiler.

Ma asteptam la ceva mai mult, chiar daca acesta nu e finalul finalurilor, insa nu avem parte de nici o actiune in ceea ce priveste viitorul celor doi. Si urasc cand o carte stagneaza dar pe un anumit aspect. Iar in acest caz este sexul. Ok, am inteles ideea, treci mai departe.




 "- Pentru tine, as face sa stea pamantul in loc.
- Te iubesc.
-Ti-a placut replica, nu?"




Pentru mine volum acesta a fost citit numai asa pentru a fi citit si pentru a ma pregati pentru volum patru. Nu l-am trait, repirat sau mancat ca si primul volum. Ceea ce este dezamgitor, sa incepi o serie, sa iti induca asteptari mari si dupa sa te plesneasca de pici din Rai in Iad.

Cei drept ca s-a focalizat pe prezentul celor din carte, insa nu e deajuns. Vreu mai mult decat sex. *She said*  Vreau sa pot trai emotiile celor doi. Nici nunta nu a fost un efect foarte fabulos si minunat pentru a ridica o emotie in mine.

Nici macar scrisul autoarei nu a putut eclipsa plictiseala pe care mi-a provocat-o acest volum.
 

Ce a ramas si a mai salvat cartea e prezentul si noul umor al Evei. Femeia aia chiar e pe gustul meu. Si cred ca e pe gustul tuturor. :)

- Taci din gura, trogloditule! N-o sa inghit ceva de genul "eu Cross, tu femeia lui Cross.""


Nu zic ca seria nu merita, insa iti da niste sperante asa de mari si dupa le distruge ca Katniss cu arcul ei mirific. Merita sa o incercati, si poate cine stie, o sa va placa la nebunie toate volumele. Gusturile nu se discuta. Orice carte merita citita. Si nu stim ce ne rezerva volumul patru. So, Enjoy! :)





"- Visele mele s-au adeverit deja."

Seria o pueti comanda de pe site-ul Librex:











0 comentarii: