RECENZIE - Dash, Lily şi Cartea Provocărilor de Rachel Cohn & David Levithan

Ce ai face dacă ai găsi o carte ce te-ar provoca la un joc de-a v-aţi ascunselea cu indicii? Ai accepta provocarea sau ai pune cartea înapoi în raft?

Lily a lăsat în raftul librăriei preferate din New York un jurnal plin de provocări, care aşteaptă să fie găsit de băiatul potrivit. Acesta este Dash, un adolescent în vârstă de 17 ani, pasionat de cărţi şi cu o repulsie nemărginită faţă de tot ce înseamnă sărbătoarea Crăciunului. El acceptă regulile jocului fetei. Dar sunt ei făcuţi unul pentru celălalt? Deşi par a se potrivi perfect în ceea ce priveşte exprimarea în scris, întâlnirile lor nu sunt lipsite de surprize şi le pun în pericol relaţia încă dinainte ca aceasta să se înfiripe.

Rachel Cohn şi David Levithan au scris o poveste de dragoste care îi va face pe tineri să scotocească prin rafturile librăriilor, căutând şi tânjind după o iubire (şi un jurnal) care să fie numai a lor.

Am citit cartea noaptea trecuta. Voiam o lectura usoara, draguta si care sa nu mă solicite prea mult; si cum o aveam imprumutata de la cineva am zis de ce nu. Trebuie sa recunosc ca mi-a placut mult si ca mi-a intrecut asteptarile. Adica da, e o carte ce unii o citesc de Craciun, are acea atmosfera, actiunea se petrece in zilele de dinainte, in ziua de Craciun, si dupa, insa are si ceva in plus.

M-asteptam la ceva siropos, cu personaje dulci si actiune cam deloc, chiar daca in descriere e vorba de ceva cautari si de provocari, biletele lasate si indicii. Dar autorii au stiut ce sa facă si cum sa scrie transformand cartea in ceva ce m-a făcut sa chicotesc uneori sau sa rad, personajele sunt dragute, nu le-as numi tipice, exista si momente comice, momente care intristeaza si unele care te fac doar sa dai paginile mai repede. Am citit-o in câteva ore si nu regret.

Au fost chiar simpatice provocarile pe care si le-au lasat/pasat amandoi, lucrurile pe care le-au scris in notebook sunt melancolice, alteori triste sau oglindesc realitatea. Nu e o carte matura, insa poti invata cate ceva din ea. Cum ar fi ca prietenia sau iubirea apar din orice colt si de la persoana pe care n-ai baga-o in seama.

Cred ca e lectura perfecta daca esti ca mine si-n unele momente vrei ceva interesant si amuzant, dar nu foarte lung sau care sa te faca prea tare sa gandesti, insa e buna si daca nu prea ai chef de citit. Pentru ca, datorita scriiturii si personajelor esti imediat atras si nici nu-ti dai seama cum ai ajuns la jumatatea cartii in mai putin de o ora. E o lectura usoara, rapida, colorata, foarte vie si care, desi pare mica si simpla, contine mai multe lucruri decat ai crede. O recomand atat adolescentilor cat si celor care au trecut de acea varsta; pentru ca e genul de roman care are acel ceva si e pacat sa nu-l cunoasteti si voi : )