Recenzie Nori de furtuna (Dosarele Dresden #1)

Titlul cărții: Nori de furtună (Dosarele Dresden #1)
Autorul cărții: Jim Butcher
Editura: Final Chapter

Doresc să menționez că romanul mi-a fost oferit pentru recenzare de către editura Final Chapter. De asemenea, la comandarea acestuia, în perioada sărbătorilor, transportul este gratuit. Mulțumesc, Final Chapter!

Romanul debutează lenevos, cu un poștaș măgar, un vrăjitor care nu-și poate plăti nici măcar chiria -în rol principal- și un apel cel puțin ciudat, dar povestea devine rapid interesantă când Harry Dresden, personajul central al cărții, se pomenește cu 3 probleme pe cap. Prima are de-aface cu apelul dubios primit de la o doamnă care și-a pierdut soțul, a doua include o investigație a poliției care vizează o crimă oribilă și ultima, privește un anume gangster local, de neatins.

Harry Dresden este un vrăjitor care preferă să lucreze pe față. Este trecut în cartea cu pagini aurii, este asociat al poliției locale și nu se ascunde într-o peșteră, făcând poțiuni și elixire din plante. Locuiește într-un subsol al unui imobil, are un motan pe nume Mister și un craniu pe post de memorator, numit Bob, este înalt și brunet și poartă cizme de cowboy când motanul îi ascunde adidașii. Oh, da. Și devine persona non grata, pe care toți vor să o ucidă.

Numele meu este Harry Blackstone Copperfield Dresden. Îl puteți invoca pe propriul risc. Sunt vrăjitor.

A fi vrăjitor, nu e lucru ușor. Există legi, există magie curată, izvorâtă din esența vieții și magie neagră, există demoni, invocări, pericole la tot pasul, iar tehnologia nu ține niciodată cu magii. Nu m-am putut decide dacă Harry Dresden este, sau nu, un vrăjitor înzestrat cu adevărat, sau pur și simplu un tip foarte nebun și norocos, însă mi-a plăcut aerul său demodat, curajul de a crede în ceea ce e bine, orice s-ar întâmpla, dorința de a ajuta întotdeauna, de a face tot ce îi stă în putință pentru a salva oamenii. Și am apreciat enorm atât blândețea, cât și sarcasmul -care n-a fost puțin.

Crima pe care o investighează inspectorul Karinn Murphy este una săvârșită prin intermediul magiei negre; cumva, gangsterul John Marcone, un om lipsit complet de sentimente, vrea ca totul să fie lăsat în seama lui, iar toate acestea nu fac decât să îl întărâte pe Harry Dresden, care decide să ia taurul de coarne și începe să investigheze de unul singur, intrând în conflict cu o femeie vampir care deține un bordel, intangibilul gangster care conduce orașul din umbră, Morgan, cel însărcinat de către Consiliul Alb să îl supravegheze, Murphy, polițista dură și un anume tip malefic care Umblă În Urmă și care invocă demoni într-o veselie.

Totul pare o amestecătură kitchoasă de fan fic (eu sunt pe sfert sirenă, vampir, vârcolac, înger și delfin, etc.), iar trecerea bruscă la acțiune mi s-a părut... cum să zic, un pic bruscă. Trecerea ca trecerea, dar ce te faci, că romanul s-a aflat în punctul culminant cam de la pagina 80 până la final. Cu toate acestea, sunt surprinsă să spun că nu a fost o carte rea. Din contră. Mi-a plăcut faptul că s-au legat toate, romanul a avut descrieri detaliate atât cât să nu devină Tolkien, dar nici să nu dea prea puțin din casă, personajele au avut fiecare, șarmul lor, nu au fost deloc plictisitoare, iar acțiunea, după cum am spus, a fost din belșug.

Numele meu este Harry Blackstone Copperfield Dresden. Îl puteți invoca pe propriul risc. Când lucrurile devin bizare, când creaturi înfricoșătoare care dau buzna în noapte aprind luminile, când nimeni altcineva nu vă poate da o mână de ajutor, telefonați-mi.

Deznodământul este intens și aduce, din punctul meu de vedere, o maturizare a personajului, o înăsprire a caracterului și a sarcasmului, urmare a tuturor lucrurilor la care este martor și cu care se confruntă.

Vă invit să citiți cartea pentru a afla povestea un vrăjitor falit și al naibii de norocos, care reușește să se mențină pe calea cea dreaptă, în ciuda tentațiilor care se află în întuneric, în ciuda nedreptăților, în ciuda a tot. Este povestea unui mag experimentat, simpatic și inteligent, fără prea mare succes la femei și cu puțini prieteni, care va face tot ce îi stă în putință (și chiar și ce nu îi stă), să rezolve misterul crimelor furtunii.

Nota mea: 4/5