Cartile care l-au inspirat pe Gabriel Garcia Marquez

      Spune-mi ce cărți citești, ca să îți spun cine ești, spune o vorbă frumoasă, deoarece titlurile din bibliotecă pot reprezenta cea mai bună carte de vizită a unui om. Pentru unii este extrem de dificil să se expună întregii lumi, dar, pentru alții, este o reală plăcere să împărtășească astfel de cărți care au jucat un rol important în decursul formării lor.


       Gabriel Garcia Marquez, unul dintre cei mai iubiți și citiți scriitori în România, a întocmit, în cartea sa autobiografică, Living to tell the tale, o listă cu titluri importante, cărți de referință care i-au stârnit imaginația și au dat o formă creativității sale.

       Iată ce cuprinde această listă, cu majoritatea titlurilor traduse și la noi:


  • Metamorfoza, de Franz Kafka;
  • Muntele vrăjit, de Thomas Mann; 
  • Omul cu masca de fier, de Alexandre Dumas; 
  • Zgomotul și furia, de William Faulkner; 
  • Pe patul de moarte, de William Faulkner;
  • Palmierii sălbatici, de William Faulkner; 
  • Aleph, de Jorge Luis Borges;
  • Povești și povestiri de Ernest Hemingway;
  • Punct contra punct, de Aldous Huxley;
  • Oedip Rege, de Sofocle;
  • Casa cu șapte frontoane, de Nataniel Hawthorne;
  • Coliba unchiului Tom, de Harriet Beecher Stowe;
  • Moby-Dick, de Herman Melville;
  • Fii și îndrăgostiți, de David Herbert Lawrence; 
  • O mie și una de nopți;
  • Despre șoareci și oameni, de John Steinbeck; 
  • Fructele mâniei, de John Steinbeck; 
  • Tobacco road, de Erksine Caldwell;
  • Doamna Dalloway, de Virginia Woolf;
  • Orlando, de Virginia Woolf;
  • Portrait of Jenny, de Robert Nathan; 
  • Ulise, de James Joyce; 
 „Datorită acestor cărți, am învățat că trebuie să citim doar cărțile care ne inspiră atât de mult, încât să le recitim.” 

Sursa: bright side


4 comentarii:

  1. Simona Stavar spunea...

    <3 Sper sa reusesc si eu sa le citesc pe toate :D Multe sunt in Wishlist-ul meu, de majoriatea am auzit; sincer, nu cred ca am citit vreuna, dar stiu despre cele mai multe cate ceva. In prezent, singura carte pe care o detin din aceasta lista este "Ulise" si sper sa ma apuc cat mai repede de ea :D

    Tu ai citit vreuna ? :)

  2. meduza spunea...

    Am citit Metamorfoza (Kafka e un autor tare ciudat pentru mine), Șoareci și oameni, care mi-a plăcut foarte foarte mult și o ediție mai prescurtată a lui Oedip Rege. Partea bună la lista de mai sus este că aproape toate titlurile sunt traduse și la noi :D

  3. Claudia Lazar spunea...

    Le adaug si eu pe lista din 2016.

  4. Simona Stavar spunea...

    Și mie mi s-a părut puțin ciudat subiectul operei lui Kafka când am citit prima dată o recenzie despre "Metamorfoza", dar în același timp mi se pare și super interesant și deosebit subiectul și sper să-mi cumpăr cartea cu prima ocazie :) Despre "Șoareci și oameni" am auzit numai de bine, deci de-abia aștept să o citesc și eu :D Și știu câte ceva și despre "Oedip rege"; chiar îmi pare rău că încă nu am citit-o, având în vedere că acum un an și ceva am citit "Antigona" tot de Sofocle și mi-a plăcut foarte mult :)
    Și da, e un lucru foarte bun că au fost traduse și în română aceste opere; în acest fel au mult mai mulți oameni acces la ele :)