Recenzie Mostenitoarea Focului (Tronul de Clestar #3) de Sarah J. Maas

Descriere: Celaena Sardothien si-a negat harul magic vreme de zece ani. Acum, singura ei dorinta este sa razbune moartea prietenei ei Nehemia, iar regele din Adarlan este principalul vinovat. Pentru a-si duce la indeplinire planul, Celaena, mostenitoarea de foc a unui regat distrus, va calatori in Wendlyn, un tinut indepartat in care magia inca mai dainuieste. Va reusi oare temuta asasina sa isi accepte mostenirea nemuritoare, invingandu-si teama de necunoscut? Pana unde va fi ea dispusa sa mearga pentru a-si indeplini promisiunea facuta Nehemiei?

Rating: 5/5

Mostenitoarea Focului este fara indoiala una dintre cele mai bune carti pe care le-am citit vreodata. Este glorios de lunga si m-a tinut lipita de paginile sale o zi intreaga (ore nocturne incluse), facandu-ma sa tanjesc dupa mai mult, dar si sa ma opresc din citit pentru a nu o termina atat de repede.
Credeti ca o stiti pe Celaena din primele doua carti, corect? Ah, dar asta e o perceptie atat de gresita! In aceasta carte o vedem sfaramata de vina pentru soarta celor dragi ei. Isi distruge fiecare zid pe care il afiseaza in exteriorul sau, lasand sa se vada suferinta sufleteasca ce ameninta sa o acapareze. Cred ca acest volum a fost rascrucea ei, facand-o sa vada si sa accepte toata durerea, ura de sine si regretul pe care le tinea ascunse in amintirile ei sangeroase.

Si ce amintiri si trecut! Ni se ofera sansa de a vedea cum a devenit Celaena Sardothien, cum viata ei s-a schimbat pentru totdeauna in urma cu 10 ani in acea noapte desarta. Razbate prin infruntarea intunericului din sufletul sau. Devine incet, dar sigur, o adevarata regina, una mai puternica si mai letala decat va puteti imagina.

Evolutia personajului sau este fenomenala, pentru ca prin aceste experiente ea devine mai puternica, inteleapta si determinata. Taria ei este uluitoare si am iubit faptul ca a ramas aceeasi tanara sarcastica, incapatanata si curajoasa, chiar daca ego-ul ei este putin julit. Nu e mandra de cine a devenit, abandonandu-si regatul, neluptand pentru reconstruirea lui in toti acesti ani, dar este gata sa se arunce din nou in lupta pentru a-si castiga taramul inapoi. E badass in toate sensurile cuvantului.

Celaena face tranzitia de la asasin la regina cu ajutorul unui Print Fae si preferata mea aditie la serie. Il veti iubi, chiar daca la inceput este enervant de incapatanat si rabdator, secretos si misterios. Dar cand se dezvaluie cu adevarat? Cand zmabeste? Cand rade?? Ahhh, va veti indragosti instant. E un mascul alpha in toata gloria sa, cu miscari kickass ce le-ar aduce pe cele ale Celaenei la diminutiv.

Este inspaimantator si intens, protectiv si indraznet, sensibil, dar mortal cand vine vorba de dusmanii sai. Am apreciat faptul ca in sfarsit eroina noastra are pe cineva la nivelul ei alaturi – ea arunca cu cuvinte? El arunca cu pumni. Dar reusesc sa firipe o prietenie atat de intima (si nu e de natura romantica orice ati crede) ce va va face sa zambiti caci fata noastra are intr-adevar pe cineva pe care sa se bazeze complet. Fara secrete, fara bariere, fara judecata intre ei. Ar muri, ar omori si ar lupta unul pentru celalalt. Iar cand lucreaza impreuna, precum o echipa, o pereche, sunt uimitori si inspaimantatori.

Dorian Havilliard este acelasi iubibil, sentimental, umil (dar si putin arogant) tanar print. Va va cuceri inimile indiferent de „echipa” pe care o sustineti, deoarece in final isi infrunta tatal si dovedeste ca este un adevarat rege in devenire. S-a maturizat, nu se increde orbeste si evolutia sa de la print rasfatat la viitor conducator este evidenta. Pe de alta parte, disperare si durere il asteapta si garantez ca si voi veti fi coplesiti de sentimentele sale.

Povestea lui se dezvolta, caci este decis sa o uite pe Celaena. Nu sunt sigura ca imi place de persoana cu care vrea sa o inlocuiasca. Pardon, nu imi place ca isi doreste asta in primul rand – face toata chestia cu echipa Dorian putin mai grea. Dar adevarul fiind spus, desi eram impotriva noii sale cuceriri Sorscha, am fost fericita ca a primit cateva clipe de bucurie si suport pentru a se lupta cu singuratatea, grijile si magia sa. Si vreti sa stiti de ce? Pentru ca Chaol Westfall si-a abandonat prietenul cand acesta avea nevoie de el cel mai mult.

Dap, ati citit corect. Loialul si altruistul Chaol a fost incapabil sa aleaga de partea cui este, iar din cauza lui am ajuns sa ma urc pe pereti. Dupa Diamantul de la Miezul Noptii, prietenia lui cu Dorian este distrusa si lucrurile nu se imbunatatesc in aceasta carte. Se indeparteaza, dar recunosc ca, capitanul nu are in gand decat interesul si libertatea printului. Insa secretele, judecarea si neputinta de a accepta puterile lui Celaena si Dorian m-au facut sa ma intreb daca mai are vreo sansa la inima eroinei noastre, caci chiar daca Celaena l-ar alege intotdeauna, Aelin nu ar face-o.

Il intalnim pe razboinicul Aedion Ashryver, verisorul Celaenei si prietenul cel mai bun din copilarie. E un mix de muschi, zambete si personalitate salbatica. Aedion e cutezator, istet si nu da doi bani pe altcineva decat pe el insusi. Sau cel putin asa se zice. El e, insa, hotarat sa il detroneze pe Regele Adarlanului din interior. Cand afla ca Aelin este in viata, promite ca ar muta muntii din loc pentru a-si vedea adevarata regina pe tronul din Terrasen.
O alta aditie la noile personaje este Manon Blackbeak, mostenitoarea clanului de vrajitoare Blackbeak si conducatoarea Celor Treisprezece. Vrajitoarele joaca un rol extrem de important in planurile regelui si chiar daca Manon e o creatura cu sange rece si haina, nu am putut sa nu o indragesc. E departe de a fi un villain, dar e cu adevarat un nou tip de eroina, integra si ambitioasa. Dialogurile ei cu dragonul Abraxos m-au facut sa pufnesc in ras, fiindca in acele momente (pe langa genialitatea dragonului) se putea observa cum Manon incepe sa creada ca s-ar putea totusi sa aiba o inima si un suflet si ca regulile bunii ei s-ar putea sa nu fie cele mai bune de urmat.
Regele Adarlanului e cel mai mare netrebnic despre care am avut (ne)placerea sa citesc. Urasc tipul cu toata fiinta mea. Este crud, manipulativ si egoist. Nu, nu egoist, ci lacom. Lacom pentru tot si toate, precum un monstru. Iar ceea ce a facut in ultimele pagini m-a sfasiat complet si sper ca atunci cand Celaena se va intoarce nu il va ucide. Sper ca il va tine undeva, intr-un subsol, si il va tortura pana la nebunie in fiecare zi, deoarece moartea nu ar fi rasplata necesara pentru actele sale.

Atmosfera este mult mai intunecata, iar ritmul este alert, oferind un respiro inainte de fiecare scena pe viata si pe moarte. Lumea creata a fost un punct bonus, am avut sansa de a vizita Wendlyn, Doranelle, Ferian si, bineinteles, Adarlan. Aflam informatii despre trecut, despre Regina Maeve, fugim de creaturi de cosmar si o insotit pe Celaena in calatoria ei de a-si controla puterile.
Nu va asteptati la prea mult romance – este ultimul lucru pe lista personajelor noastre, in afara de Dorian. Si, sincer vorbind, am ajuns sa nu imi prea pese de endgame-ul de la final, pentru ca nu asta este cel mai important aspect. Intriga este condusa atat de actiunea diegezei cat si de povestea fiecarui personaj, in ciuda fiecarei rasturnari de situatie ce asteapta la fiecare capitol. Te tine mereu captivat, gratie scrisului superb al lui Sarah J. Maas.

Seria Tronul de Clestar devine usor varianta YA a seriei Urzeala Tronurilor si nu pot decat sa aprob directia pe care o ia. Cu aceeasi complexitate, intensitate zdrobitoare si lume ingenioasa, Mostenitoarea Focului scoate asii din maneca – personaje unice, momente emotionante si imprevizibilitatea. Este cu siguranta cel mai bun volum al seriei, schimband total jocul narativ, asa ca nu fiti surprinsi daca nu o puteti lasa jos din mana. Cititi-o la prima oportunitate!
Cartea Mostenitoarea Focului este volumul 3 din seria Tronul de Clestar   aparuta la Editura Rao
si poate fi cumparata dand un click AICI
ENJOY! <3