Recenzie Tronul de Clestar (Tronul de Clestar #1) de Sarah J. Maas

Descriere: O inima de gheata. O vointa de fier. Faceti cunostinta cu asasina.  Faceti cunostinta cu Celaena Sardothien. Fumoasa. Ucigatoare. Cu un destin maret.

In intunecatele si mizerabilele ocne din Endovier o fata de optsprezece ani isi ispaseste o condamnare pe viata. Ea este o asasina, cea mai buna din breasla ei, dar a facut o greseala fatala. S-a lasat prinsa. Tanarul capitan Westfall ii ofera o iesire: libertatea in schimbul unui urias sacrificiu. Celaena trebuie sa-l reprezinte pe print intr-o competitie pana la moarte - luptand cu cei mai talentati hoti si asasini ai tarii. Indiferent daca ramane in viata sau moare, Celaena va fi libera. Indiferent daca castiga sau pierde, ea isi va descoperi adevaratul destin. Dar va putea sa se inmoaie inima ei de asasin?

Rating: 5/5

Cartea aceasta este S-U-P-E-R-B-A!! O iubesc din tot sufletul!

Eroina cartii Tronul de Clestar, Celaena Sardothien, a devenit eroina mea preferata. Stiu, stiu – orice Cenusareasa “badass” mi-ar atrage atentia, dar e mai mult decat atat; personalitatea ei m-a cucerit pur si simplu. Nu este un personaj perfect – sa fim seriosi, nici nu prea exista asa ceva. Dar TRAIESTE cu o patima incredibila – are temeri, dorinte, secrete, opinii si o doza imensa de ura ca sa conduca intreaga lume. Mi-a placut aroganta ei, in mod special cea care deriva din mandria de a fi cel mai bun asasin al Adarlanului la o varsta atat de frageda. O admir extrem de mult. Are tupeu, inteligenta si un sarcasm genial.

Lupta pentru libertatea ei mai mult decat orice altceva si o face cu demnitate si onoare – un alt lucru pe care l-am admirat. Cand i se ofera sansa de a participa intr-un fel de Hunger Games al asasinilor pentru postul de Campion al Regelui (mai degraba personal killer), ea accepta propunerea printului care ar putea sa o elibereze si dovedeste ca numele Celaena Sardothien este temut in cele mai indepartate colturi ale regatului Erilea din motive evidente – e cea mai buna. Si are doar 18 ani.
Exista – pregatiti-va – un triunghi amoros. STIU STIU STIU ca au devenit un cliche si un trend in literatura Young Adult, dar va promit ca acesta e la nivelul celui din seria Dispozitive Infernale – baieti incredibili, dinamica diferita a eroinei cu fiecare dintre ei si, o data in viata, Celaena ii respecta pe amandoi si nu pretinde ca i-ar iubi pe ambii in acelasi timp.
Dar oricum – alegerea e una extrem de grea. De ce? Pentru ca in coltul stang il avem pe superbul print Dorian Havilliard, destept, putin arogant pe ici-colo, bun la suflet, hilar si innebunit dupa literatura (OMG), iar in coltul drept este capitanul garzii, Chaol Westfall, cel mai bun prieten al sus-mentionatului Dorian, loial, dedicat si amuzant in modul lui. Desi se materializeaza o relatie intre Dorian si Celaena, nu e foarte bine definita, in ciuda faptului ca Dorian o adora, in timp ce prietenia dintre Chaol si Celaena pune bazele unei posibile iubiri de proportii (poate). Indiferent de toate acestea, legaturile dintre ei ii fac un trio omogen, admirabil.

Prieteniile Celaenei cu printesa Nehemia si hotul Nox sunt testamente ale faptului ca Celaena nu sta sub amprenta titlului dobandit, ci atesta ca este, pana la urma, o tanara cu vise, sperante, iubiri adolescentine si temeri. Ca personaje secundare, Nehemia si Nox au fost excelent nuantate, iar Regele – villain-ul intregii serii – isi construieste cu brio aparenta inspaimantatoare.
Revenind la actiune, concursul presupune multe teste si obstacole si ca sa nu fie totul atat de „usor”, enigma unor ucideri se amesteca cu magie, misterul amenintand sa puna viata in pericol personajelor, dar si sa dezvaluie partea intunecata a universului literar creat de Maas ce categoric va fi explorat mai pe deplin in volumele ulterioare.
De asemenea, Elena – regina Fae ce a condus Erilea acum o mie de ani – face ca naratiunea sa se concentreze asupra laturii fantasy a cartii si aduce in prim-plan atmosfera in crescendo ce nu ofera nimic previzibilului – un dialog ce te face sa pufnesti in ras? Nu-ti fa griji. Un monstru sau o lupta va aparea in aproximativ 3,2,1. BANG.
Erilea si Adarlan confera lumii create temelia compozitionala si abia astept sa descoperim noi taramuri din aceasta vasta lume. Prezenta cheilor Wyrd, portile dintre lumi si magia in sine sunt doar cateva aspecte ce aprofundeaza sentimentul de saga epica.
Tronul de Clestar e o poveste incredibila ce te tine lipit de pagini de la inceput pana la sfarsit. Personajele au fost usor de iubit si o sa experimentati intreg spectrul emotional citind acest roman – rasete, plansete, soc, spaima. Actiunea se infiripa extrem de bine cu premisa si promite mult in continuare; revelatiile diegezei nu dezamagesc, umorul e prezent, iar iubirile iti dau fluturi in stomac. O noua favorita!
As vrea sa multumesc Editurii Rao pentru acest superb volum oferit si pentru ca au facut posibil publicarea acestei superbe serii si la noi ! Multumesc!
Daca doriti sa cumparati acest volum , o puteti face pe site-ul Editura Rao  dand un click AICI
ENJOY! <3