Recenzie Regina Rosie (Regina Rosie #1) de Victoria Aveyard de la Nemira

Descriere: Lumea lui Mare Barrow este impartita in doua, dupa culoarea sangelui: cei cu sangele comun, rosu, ii servesc pe cei cu sange argintiu, elita societatii, cei care sunt dotati cu puteri supraumane. Mare face parte din rosii si-si duce traiul de pe o zi pe alta, ca hot intr-un mic sat de la tara, pana cand destinul o aduce in fata regelui, a reginei si a tuturor nobililor, unde ea descopera ca este si rosie, dar si argintie, cu puteri nebanuite.

Ca sa ascunda adevarul, regele o obliga sa minta si sa joace rolul unei doamne dintr-o Inalta Casa pierduta, cu o putere impresionanta, si o promite de mireasa unuia dintre fiii lui, astfel devenind o printesa argintie. Pe masura ce patrunde si mai adanc in lumea argintiilor, Mare risca totul si isi foloseste noua pozitie pentru a-i ajuta pe cei din Garda Stacojie, un grup de rebeli rosii. O miscare gresita ii poate aduce moartea, dar in jocul periculos in care a intrat singura certitudine este tradarea.

Rating: 5/5 stele

Opinii:

Wow, wow, wow. Cartea aceasta, lume, e de nedescris! De la inceput pana la sfarsit, te captiveaza si te tine lipit de paginile ei. Daca ar fi sa fac paralele literare, as cataloga-o drept un mix dintre trilogia Grisha de Leigh Bardugo, Spulbera-ma de Tahereh Mafi, Alegerea de Kiera Cass si ceva pe de-antregul unic. Distopica si fantasy deopotriva, Regina Rosie se va juca cu sentimentele tale, caci in dragoste si razboi, tradarea e elementul omniprezent.

„La scoala am învatat despre lumea premergatoare acesteia, despre îngerii si zeii care locuiesc în ceruri, conducând pamântul cu iubire şi bunavointa. Unii spun ca sunt doar niste povesti, însa eu nu cred asta.
Zeii înca ne conduc. S-au pogorât din stele. Si nu mai sunt binevoitori.”

Victoria Aveyard a creat in Regina Rosie o lume frumoasa, terifianta si nedreapta. Daca esti argintiu, atunci esti nascut cu abilitati supranaturale care iti confera dreptul la bogatii, educatie si putere. Ei sunt superiorii absoluti. Cei rosii sunt fiinte umane normale, fortati sa moara luptand in razboaiele celor argintii. Dar in aceasta lume definita de o linie firma, o fata cu sange rosu patrunde in societatea inalta atunci cand descopera ca e la fel de speciala precum cei argintii. Iar acesta e momentul cand politica, un joc de-a v-ati ascunselea, teatrul si strategia isi fac aparitia.

Eroina cartii e departe de a fi perfecta. Mare Barrow e usor de urat, deoarece e naiva, batjocoritoare si ipocrita. E indecisa si exuberanta, dar in masura sa invete din propriile greseli. Insa ce m-a captivat indeosebi a fost forta ei interioara de a mentine fatada exterioara pentru a-si salva pielea, doar pentru a si-o risca mai apoi in lupta pentru a invinge sistemul si de a instaura egalitatea in dimensiunea lor bicromatica.

La capitolul baieti, e loc de multe « Awww »-uri. Avem doi printi care, inconstient si voalat, se bat pentru inima lui Mare. Situatia e si mai delicata cand pui in perspectiva faptul ca ea e logodita cu printul Maven, pe cand fratele sau, printul Cal, e la randu-i logodit. Awkward ? Putin.

Maven va va surprinde cu ambitia sa. E istet, rabdator si cute. L-am admirat, dar mi-a fost mila de el in acelasi timp. Dar, din pacate, din perspectiva mea, nu se compara cu Cal. Nu stiu exact ce atribute caracteristice m-au facut sa il iubesc pe Cal de la inceput, dar compasiunea, loialitatea si altruismul sunt omniprezente in personalitatea sa. Nici sa nu zic curajos, protector, destept si amuzant. Be still, my heart.

Acest triunghi amoros nu e intr-adevar un triunghi amoros. De ce? Caci nu stii niciodata cu siguranta ca baietii chiar nutresc sentimente pentru Mare. Iar in majoritatea timpului, ai putea crede ca nici ei nu ii prea pasa de cei doi. Totul devine si mai complicat cand se folosesc unii de altii si se tradeaza reciproc. E un cerc vicios din care nimeni nu iese fara cicatrici emotionale. O furtuna de ura si iuire unde fiecare are propria agenda si o pune in practica sub egida unei inimi inselatoare.

Exista cateva personaje secundare nuantate incredibil. Julian, Kilorn, familia lui Mare, Walsh, Farley si Garda Stacojie, Evangeline, Regele, Regina Elara. Fiecare au particularitati in structura compozitionala ce ii seteaza in tipare, dar ii ridica la un standard ridicat.

Un alt aspect de care m-am indragostit a fost abilitatea autoarei de a combina fantasy si distopia pentru a crea un univers deosebit. Desi e prima din seria omonima, ReginaRosie ne introduce cu o panoplie de personaje, iar intriga este bine organizata, combinand politica cu o lume fascinanta pentru a asigura suspansul constant la fiecare intorsatura de situatie. Dinamica, conspiratiile, posibilitatile necunoscute – o abordare spectaculara din partea Victoriei Aveyard.

Frumusetea romanului consta si in faptul ca nu se sfiieste de la a reliefa uratenia ce isi are radacinile in dorintele unui individ si egoismul ce o alimenteaza. Personajele sunt viciate intr-un mod paradoxal, facandu-te sa le iubesti chiar daca acum cateva pagini le dispretuiai. Aici nu se aplica conceptul de alb sau negru. Exista doar instinct, speranta, iluzie si tradare inevitabila.
Ultimele pagini reprezinta paroxismul emotional. Veti experimenta tristete, mila, furie, mandrie si frustrare in doar cateva pagini. E tot ce v-ati putea dori de la o opera YA!
Regina Rosie va fi cu siguranta o noua favorita in lumea iubitorilor de carti. E palpitanta, imposibil de lasat din mana, cu arome incitante de dragoste interzisa, actiune paralizanta si un joc intrigant pe viata si pe moarte. Inimi sunt distruse, loialitati sunt testate si un nou inceput este pus in miscare. Garantez ca nu veti fi dezamagiti!

Cartea a aparut la Editura Nemira in colectia Young Adult .Multumim editurii Nemira pentru cartea oferita .

ENJOY!